Pages

06 March 2010

Etp nye pasal...

Assalamualaikum

Hari ni almost seharian kat Ipoh, jalan-jalan MyEm0.Comcari barang untuk project ETP. Plan gerak pukul 9 am tetapi terrextend smpi pukul 9.45 am. Kitorang breakfast dulu sementara tunggu kema siap. Thanks to Shikin, sebab dia dah pernah pergi so tak amek banyak masa sangat nak cari-cari kedai. Banyak jugak singgah kedai electronik tapi pencarian solenoid yang sesuai tidak kesampaian. Size kecik sangat, stroke pun pendek sangat, 12 volt je yang macam dah ok. Bincang-bincang, kitorang decide nk order je dulu solenoid tu tapi sebelum tu nak pegi tanya abg2 kat lab kot2 diorang ade yang boleh membantu. Haish risau la pulak pikir pasal solenoid nih, macam simple tp confusing jugak..adehhhMyEm0.Com

Pencarian diteruskan ke kedai spare part kereta, nak cari seat belt and gear kerete, kedai first yang kitaorg pergi, barang ade tapi price tuMyEm0.Comterlalu mahal sangat. Pusing-pusing lagi jumpe kedai india ni, bagus jgk pekerje2 situ, tolong layan ktrg budak belajar tak habis lagi nih..ktrg cakap nak buat untuk project so price yg die letak memang reasonable, total seat belt and gear auto kerete wira RM100 je. still within da bajet, ade lagi extra 100, insyaallah boleh spare untuk ape-ape yang penting pasni.

After selesai beli barang-barang tu sume, kitrg pi makan kat Restoran Tasik Raban, shikin cakap tempat tu best. MyEm0.ComAlhamdullilah memang kne dengan selera anak jati kelantan, almaklumlah sume klantanese..hihihihi yeah.. bleh makan tempoyak..hihihi, sorry ekk kema, ko sorg je yg xleh mkn tempoyakMyEm0.Com, amir n shikin pun join geng tempoyak gak. Then jalan2 pusing jusco, solat zohor and gerak balik, shikin je yg kne tinggal kat jusco, die ade plan dengan geng2 nye.

Sekian untuk update kali ni
wish all da best utk my team ekk, doa2 la project ktrg berjalan lancar..aminnnMyEm0.Com

12 February 2010

malam ni dah nak gerak balik kelantan..yeah~~

Malam ni dah nak gerak balik kelantan..yeah~~,so pagi nih (skrg dah 12 lbh kan, so dah pagi..jgn buat fenin2 ye) insyaallah nak pastikan semua assignment dah beres, half pun jadi lah.Cae, fluid mechanics, mecha and lab report fluid. Balik rumah dah tak nak pikir pasal mende alah ni semua, cukuplah dengan masalah resume jer full stop. k, malas nak hurai lebih-lebih, nak settlekan apa yang patut and tidur.

06 February 2010

PASTI boleh!!!


Saya mesti kuat dan tabah
Saya mesti terus berusaha
Saya tak boleh cepat mengaku kalah
Saya boleh!!!
Saya PASTI boleh!!!!!
.
.
.
..
bangun pagi
MyEm0.Com


26 January 2010

dibawah roda

Orang selalu guna perumpamaan roda untuk menggambarkan kehidupan di dunia ini. Selalu yang kita dengar hidup ibarat roda, kadang kala kita di atas dan kadang kala kita di bawah. Tapi pernahkah roda korang buat complete cycle?, mengecapi kejayaan yang cukup memberangsangkan, 5A upsr, 8A pmr n straight A spm and macam-macam lagi dan menghadapi kegagalan yang kita rasakan sangat perit seolah-olah sudah tidak ada ruang untuk kita bangkit lagi. Tak, tak sume orang bertuah merasai kedua-duanya sekali. Untuk yang selalu berjaya, hidup penuh dengan kepuasan, tahniah tapi jangan pernah lupa untuk bersyukur. Sesungguhnya keimanan itu wujud dalam dua bahagian, sebahagian dalam bersyukur kepada rahmat-Nya dan sebahagian lagi dalam kesabaran dalam mencari keredhaan-Nya [H.R.AL-Baihaqi]
Bagi yang buat pertama kali berada dibawah, juga bersyukurlah sebab bertuahnya kita untuk merasai sesuatu yang bukan semua orang pernah. Memang perit tapi ade hikmahnya, mungkin pada waktu itu kita tak nampak hikmahnya tapi kita kene bersangka baik dengan Allah s.w.t sebab Dia lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hamba-Nya. Bile kite rasa sangat down, kadang-kadang tanpa sedar kita mempertikaikan kehendak-Nya, kenapa kita yang kene? kenapa orang lain lagi better, padahal aku pun berusaha kuat jugak?..kenapa aku? kenapa? Kita tak boleh macam tu, sebenarnya tuhan sedang berbicara dengan kita, Dia sedang menguji kita, sejauh mana kita redha dengan kehendak-Nya dan kita layak diuji sebab kita adalah hamba-Nya, seorang hamba tidak layak mempertikaikan apa yang tuannya lakukan. One liter of tear, sape-sape yang pernah tengok drama jepun nih, ingat tak words ni..it is okay to give up as long as you can stand up again.. seorang teman pernah bagitau aku pasal words ni and thanks sampai sekarang aku ingat and words ni banyak membantu. give la kalau nk give up pun tapi make sure yang kita akan bangkit balik . Seseorang yang bangkit dari bawah jiwanya lebih kuat dan insyaallah kegagalan yang dia pernah alami itu akan menjadi driving force yang kuat untuk pusing roda ke tempat teratas, sebab itu meraka sangat bertuah jadi bangkitlah, stand up again, no matter how hard it is give up is not the solution.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...