Pages

25 October 2008

[_Last lab: conventional lathe_]


konon-kononnya
tekun buat project..kui3


Team members of G6

akhirnye, graduate jgk dr lab2 mantec nih..hihihi, satu sem dah, dah byk dh terkorban ari cuti ku..huhuhu. conventional lathe nih xde ahh sepenat conventional miling yg mg lepas. ade beberapa process yg kene buat, 1st polish surface pas2 cut workpiece tuh till 90mm. cuting process nih senang je cume kene aware la cket dgn flying chips tuh sbb mende tuh panas n if kene muke mmg skt. kalau x muke kene tudung pas2 blubang..lepas cutting tuh kene set diameter die lak ikut specification yg dttpkan ahh. pastu buat grooving, yg nih kene tukar tool pas grooving kene buat treading, yg ak unye workpiece ssh giler nk tread, rsnye sbb dimension die lari cket ahh, maybe ak punye tuh besa cket, tp last2 dpt jgk but xlawa. pas siap tread, buat drilling lak.ni senang je. pas2 buat yg 8 degree tuh gune taper cutter. ms buat yg nih ahh ak kene marah, dh la pak cik tehnician tuh marah ak dgn suara yg cukp "merdu". sabo jela, kalau ye pun nk tegur xperlu kut smpi nk jerit2 bukan nye ak xder tlinger nih, tau la ak pki tudung tp ak dgr je kalau die ckp btol2. nk kate duk jauh pun duk depan ak je..cbuk je nk tgk ak buat. kalau die xder ak bleh bt lagi bgs la pakcik! huh, sgt2 moody ak arini, sume angkara pakcik tuh ahhh. nsb baik nih last lab kalau x..memeng tobat ak xnak nmpak muke die lagi buat skt ati je. nih pun ak tgh skt sti..haishhhh. dh ahh lupekan..pas2 taper cutting tuh bleh ahh buat yg 45 degree tu lak, actually mn2 dulu tkpe, depend ahh pd situation die.


24 October 2008

[_kunang-kunang_]

aku adalah kunang-kunang

dalam gelap aku ada

dalam gelap aku cerah

dan jadikanlah kau senja

kerana gelap kau ada

kerana gelap kau indah

dan aku hanyalah kunang-kunang

dan kau hanyalah senja

dalam gelap kita berbagi

dalam gelap kita abadi

- Petikan dari LOVE


tak ramai yang suke menghayati sajak2 ni. ade yg ckp sajak2 nih utk those yg jiwang2 karat je, utk org2 lonely laa..hihihi, ape pun.. terserah =), stp manusia yg mempunyai akal mempunyai tafsiran dan pandangan mereka tersendiri. Sajak kat atas ni ak amek dr crite indon LOVE tuh,..entahla, nk ckp mcmn ekk tp sajak ni pada ak btol2 best..mksdnye bgtu mndlm skali. Kunang2 dan senje, xterpikir pun utk kaitkn due mende nih tp ternyata mrk ade prsmaan wlpn kte lihat 2 mnde nih berbeza amat “dalam gelap kita berbagi, dalam gelap kita abadi”..hurm…renung2 kan lah… =)

22 October 2008

[_test vector_]

smlm test vector..akhirnye lepas jgk. gara2 test nih, abih xstd mende lain ye ahh risau amat dgn vector.
bleh thn ssh jgk la test nih, tp ok la jgk...enth la..berserah jela...dah ush kan..hihihi
owh, thanks ekk reborn for da kropok leko n d.donut tuh..hihihi. td br je menjamu mkn kropok lekor dgn teman2..kui2, sedap2..dah lame xmkn. td tdo kul 10 lagi ni yg terbgn kul 3 nih, xtau nk buat ape, postg ahh jap lgpn dah lame xtulis ape2. btw all da best to myself, byak agih test nih
quiz hse n imse 23/10
mantec 28/10
sp n imse 30/10

huh...gambatte naa!!!...hihihi
k'lah. daa~~

11 October 2008

[_utp~~~_]

pagi td slamt smpi jgk ak kt utp nih, dlm kul 4.15 rsnye..turun2 bas je dh nmpk 3 ekor kerbau besa lak tuh, cuak gak kejap, mn la tau silap2 aribulan pi kejar ak, huhuhuh...nsb baik la x....hihihi. abil dtg amek td, thanks ek, mamai lagi bdk tuh time dtg....hihihi..smpi je bilik, kemas2 brg, cuci akuarium ikan ni, ha br start posting..hihi, igt dh mmpus ikan sepat ak nih, upe2 nye idup lagi, pnjg umur btol ko ek..huhuhu. byak keje yg nk dbereskan ni, 1st skali imse project n 2nd hse esemen 3, pas2 br leh concenntrate std for final, std for test n quiz mmg kene start dh, slow2 ahh..huhuhuhu...dugaan2, biasa lah, ni la lumrah seorang mahasiswi..kui3
k'lah..caiyok2!!!

huhuhu, xnak jd mcm nih..xnak...............

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...