Pages

02 February 2011

ummi saya one in a million k..=D

Assalamualaikum

2/2/11
genap 49 tahun umur ummi. Alhamdullilah still dkurniakan anugerah kesihatan, syukur
Ummi saya, Zawiah Talib cikgu computer Mrsm pC yang xsbar2 nk pencen awal tapi nak tunggu ayah naik pangkat ktenye =p, hee..bile la agaknye tu kan ummi =D



Ummi ni agak contradic cket dgn ayah, hidup ummi bleh kate amat tersusun, contohnye sblm kuar rumah nak pegi kbmall ker ummi dh set mind dh nk gune jalan mane2 xnak bagi sesak, ikut timing ahh kalu kul 12 tghari kne pki jln nih kalu pagi lain plak. so ble naik kete dgn ummi n ayah, ayah msti tya ummi dulu "nk ikut jln mane nih?". kadang2 ummi jawab "ikut la mne2 pun" pas2 bile ayah gune jalan yg bleh kate xptt lalu nanti sesak, bising la ummi smpi ke destinasi..hehehehe

Ummi is a good motivater..hehehe in term of saving money especially. Since kecik lagi ummi dh ajar, duit ni bukan sng2 nak dpt so gune berpada2 la..ummi ckp kalau nk beli ape2 pikir dlu penting ke mende tuh kalau xde mende tuh boleh survive x..haa cm gitu tau, sbb tuh kalau pi shopping ak pikir lme2 gerenti xamek hahaha, jadi kalau rase nk amek jer jgn pikir lme2 terus beli..pastu..pastuu menyesal! padan muke aku.


Bukan nk kate kedekut, tapi ummi bab2 duit mmg teliti. ummi ade sampul untuk setiap seorg ank-anak die plus keperluan rumah. Dlm smpul tu ummi dh bajet sorg brape. aku punye rse2 plg cket kot sbb dh dpt duit mara kan, so kalau aku minta extra dari ummi itu sudah d consider hutang dan ummi akan tolak dari simpanan aku every month, gitu la yer sbb tu la ku pun kne jimat2 cket even kadang nmpk shawl rmbg jgk mate. =p


satu tahun lagi ummi dah 50 tapi bagi kakak ummi ttp mude, cantik, menarik da bom =D
kakak doakan ummi sentiasa sihat dan dberkati umur
kakak sayang ummi

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...